Audyt systemów zarządzania ISO

Audyt systemu ISO przeprowadzana przez naszą firmą charakteryzuje się najwyższym poziomem profesjonalizmu, rzetelnym podejściem i kompleksową oceną. Jest to możliwe, dzięki obecności wykwalifikowanej kadry pracowniczej, która w ciągu wielu lat działań zdobyła niezbędne uprawnienia i bezcenne doświadczenie. Dzisiaj bazując na tych założeniach możemy zaoferować globalne rozwiązania dla firm i organizacji.

Główne założenia audytu ISO

Celem audytu systemu ISO jest określenie czy organizacja spełnia wymagania postawione przez normę ISO. Służy do tego przede wszystkim obiektywna ocena, zasądzana w odniesieniu do stopnia spełniania kryteriów audytu. Jest to możliwe, dzięki ścisłej formie, jaką przyjął system ISO – niezależny, systematyczny i udokumentowany proces uzyskiwania dowodów.

Do podstawowych celów audytu ISO zaliczamy:

  • szacowanie możliwości doskonalenia systemów zarządzania,
  • spełnianie wymagań poszczególnych norm – audyty są bowiem jednymi z najważniejszych aspektów informujących o funkcjonowaniu systemu,
  • weryfikacja skuteczności działań zapobiegawczych i korygujących, podejmowanych w systemie,
  • określenie efektywności poszczególnych procesów, funkcjonujących w systemie,
  • podjęcie kroków zmierzających do uzyskania certyfikatu systemu zarządzania, dzięki spełnieniu założeń audytu,

Podstawowym założeniem w kontekście realizacji audytu ISO jest regularność. Aby działania te miały sens powinny być one realizowane w określonych odstępach czasu. Ilość audytów wewnętrznych zależna jest zazwyczaj od potrzeb firmy i ogólnej struktury jej działania. Za minimum powinniśmy jednak przyjąć przeprowadzanie audytu ISO raz w roku.

W celu optymalnej realizacji założeń wymagana jest niezależność audytu, która gwarantowana jest przez obecność zewnętrznego audytora. Powinien posiadać on swobodę działania i możliwość obiektywnej oceny, na bazie rzetelnych informacji.

Ekspertyza na bazie audytu ISO

Rezultaty audytu przedstawiane są zazwyczaj za pomocą raportu lub protokołu z audytu. Audytor powinien zawrzeć w nim wszystkie najważniejsze informacje, które określą aktualną sytuacje w firmie. Kompletny audyt powinien zawierać informacje zarówno pozytywne, jak i negatywne – punktować sytuacje niepożądane, podkreślać obszary, które wymagają udoskonalenia i poprawy, ale jednocześnie informować o sektorach, w których założenia certyfikatu ISO zostały zrealizowane zgodnie z normą. Tylko takie przedstawienie wyników daje rzeczywisty pogląd na sytuacje w firmie lub organizacji.

Zapraszamy do współpracy!
Zarząd Spółki Evoleo.

Skontaktuj się